We zijn onderweg

Vrijdag 31 05 vanmorgen om 7 uur zijn we aangereden via de A50 richting Apeldoorn en toen richting Osnabruck
Halfweg om 930 uur zijn we gestopt voor een bakkie koffie  en toen doorgereden richting Bremen en Hamburg.
Net voorHamburg zijn we naar de camperplaats in Sittesen gereden , deze camperplaats is voorzien van toiletten,watertap  en een stortput.
De camperplaats ligt in het centrum in een mooi park met watermolen en vele oude boerderijen die de historie weergeven van vroeger.
Het centrum zelf heeft veel restaurantjes en veel winkels waar onder ook een Lidl en Aldi.
Volgens de info die men overal op plakkettes tegen komt is Sittesen een toeristisch stadje met veel bezienswaardigheden , wat wij tegenkwamen zijn de watermolen en de oude boerderijen die gemaakt zijn van twijgjes en daar klei tegen aan gesmeerd.
Verder is er een mooi wandelpark met veel bloemen en de nodige vijfers waar volgens de plaatselijke visclub ook grote vissen in zitten
De camperplaats is bedoelt voor 5 campers maar om 2100 uur stonden er 14 onder andere uit Denemarken,Frankrijk,Portugal en natuurlijk veel duitsers en wij waren de enigste Nederlanders

Zaterdag 1 6 2013

Eerst vers brood gehaald bij warme bakker nabij de camperplaats, na een lekker ontbijt zijn we om 930 uur vertrokken richting Ribe.
Ribe is de eerste plaats in Denemarken die we bezoeken en ook blijven overnachten, we slapen in Ribe op de parkeerplaats annex camperplaats aan de Stampermollevej. coordinaten zijn N55.32438 O 8.75726
Deze camperplaats is 300 mtr van centrum en is voorzien van waterpunt,stortpunt en toiletten ook hier gratis

We  hebben het oude centrum bezocht en meteen lekker gegeten op een van de vele terrasjes,Ribe is een klein historisch stadje met veel oude huisjes in veelverschillende kleuren en hofjes waar met alleen via een oude poort in of uit kan
Ribe heeft ook een klein haventje en veel toeristische winkeltjes ,het is best de moeite  om te bezoeken

Zondag 2 6 2013
We rijden binnendoor richting Esbjerg om de witte beelden te bekijken
Van daaruit zijn we binnendoor naar Thyboron in N Denemarken gereden waar we nu zijn,als men ooit in Thyboron komt mag men het schelpenhuisje niet vergeten te bezichtigen, dit huisje is helemaal met verschillende schelpen beplakt.
Morgen gaan we naar Lonstrup waar de vuurtoren in het zand wegzakt.Vanaf de parkeerplaats in Lonstrup moet je een flink stuk wandelen door de duinen maar dan kom je op een inmense berg zand uit die je omhoog moet en in die berg met duinzand staat de vuurtoren bijna verdwenen tussen 2 grote duinen met zand.
Na Lonstrup zijn we naar Skagen gereden naar de landtong waar de Oostzee en de Noordzee bij elkaar komen en in waremet elkaar botsen
Hier kun me ook naar toe vanaf de parkeerplaats met een beachvoertuig en die zet je op die landtong af. Het klotsen van die 2 zeeen is inderdaad indrukwekkend en trekt veel bezoekers dagelijks.
Op diezelfde parkeerplaats zijn wij met nog enkele campers blijven slapen.

We zijn eerst nog wezen kijken in het hele mooie dorpje Skagen met veel winkeltjes e vooral veel mooi gekleurde huizen.

Na veel geprobeer om dezeweblog te gebruiken naast het verslag op mijn site kiez ik vanaf nu toch voor alleen de website tegebruiken .
Bedankt voor de moeite om te lezen en reacties maar het verdere verslag vind u op http://www.dehoekies.nl

Planning route Denemarken en Zweden

Vandaag echt zo,n dag dat het blijft regenen en dat je de mooi de tijd hebt om je route te bepalen.
De route door Denemarken  heb ik op de landkaart getekend meteen de bezienswaardigheden bepaald die we willen zien.
De route rondje Denemarken is ongeveer 1750 km
Meteen ook de route door zuid Zweden gemaakt en op kaartgezet  en die is ongeveer 3780 km lang
Voor allebei de landen meteen de camperplaatsen opgezocht die nabij de punten liggen die we willen bezoeken.
Als we deze route’s gereden hebben moeten we volgens mij wel een indruk hebben hoe deze 2 landen zijn